Thursday, August 12, 2010

Jay Chou

Jay Chou.
he has been my all time favorite singer. :)
i mean, who doesn't?
mostly all the ones who understand chinese, love his songs!! :)
i personally love him toooooo much!
i grow up with his songs.
you know? :)
his love songs are always always touching...
different song of his, means different stages in my life.

when i was still secondary one,
晴天,reminds me how well was i loved by him.
暗号,reminds me of me and rald, modeling for Cultural week. with yih and chun too. ;)
安静,....the phone conversation everynight...
简单爱...

then, secondary two,
回到过去,....the heartbreaks,
开不了口,..it's what i wanted to let him know...

secondary three,
黑色毛衣,still..about him..
一路向北,....
轨迹,i was trying really hard...to forget

secondary four,
珊瑚海,... 海鸟跟鱼相爱,只是一种意外
听妈妈的话,my mummy and brother started liking JAY! :)
菊花台,..mummy's favorite Jay's song.

secondary five,
世界末日,....it's what i wanna tell alll my best buddiees...

post secondary life,
彩虹, ... the past..
兰亭序,....if only i could turn back time.
给我一首歌的时间reminds me of sin..:) :) :) <3>

you see? all his songs are there with me while i grow up!
i love him so mucch!
but mostly, of course..it reminds me of my past.
because his love songs are so sad. :(
i still like Jay though! irreplaceble wei!! :D hahaha.
below are my TOP FAVROTIES song by Jay, from different album.
if i'm not mistaken, he has 19 albums, and 194 songs. :)


周杰伦- 同名专辑
可爱女人
星晴
龙卷风
黑色幽默

范特西
爱在西元前
爸我回来了
简单爱
开不了口
上海一九四三
安静
蜗牛
你比从前快乐
世界末日
威廉古堡

八度空间
半兽人
半岛铁盒
暗号
龙拳
火车叨位去
分裂
爷爷泡的茶
回到过去
最后的战役

叶惠美
晴天
三年二班
东风破
你听得到
爱情悬崖

巡找周杰伦
轨迹
断了的弦

七里香
我的地盘
七里香
借口
外婆
搁浅
园游会

11月的萧邦
夜曲
发如雪
黑色毛衣

浪漫手机
珊瑚海
一路向北

依然范特西
听妈妈的话
千里之外
退后
红磨坊
心雨
白色风车
迷失香
菊花台

我很忙
牛仔很忙
彩虹
青花瓷
阳光宅男
蒲公英的约定
我不配
甜甜的
最长的电影

魔杰座
龙战骑士
给我一首歌的时间
花海
说好的幸福呢
兰亭序
时光机
稻香

跨时代
说了再见
烟花易冷
好久不见
雨下一整晚
我落泪。情绪零碎
超人不会飞

:)
last week, i watched Inception with cowie. it was damn right a great movie!
hots guys + great story line! love ittt.. :)

i don't know what to blog larrr. :/
wrote something when i was emo...

有时候,我还蛮喜欢一个人的夜晚。
因为,我可以,无所顾忌的放任自己的心沉沦。
沉沦在属于我自己的世界,
沉沦在属于我自己的回忆,
回到我不可能会再有的过去,
尽情地,回味着。

没有别人,
没有未来,
没有现在,
只有我和那被设定为禁忌的过去。

不再属于我的你,依然美丽,
而我,却只能眼睁睁地看着你,
幸福地离去。
我原本以为坚强的心,
顷刻间,
支离破碎。


haha,
enough!!

love, cong.

No comments:

Post a Comment